Servicii Psihologice Oferite

 

Testare psihologica pentru copii

 

  •  Vizeaza evaluarea dezvoltarii intelectuale, afective, relationale a copiilor cu varste cuprinse intre 2 si 6 ani.
  • Testarea se efectueaza cu teste specifice fiecarei varste.
  • Testele sunt atat clasice cat si proiective (expresive: desen, modelaj, creare de povesti, lucru personal).
  • Dau posibilitatea impartirii copiilor din gradinita in grupe diferite, in functie de dezvoltarea intelectuala (ex.supra dotati) pentru a pune in disponibilitate propriile resurse la nivelul la care se afla in prezent.
  • Testele sunt administrate periodic pentru a da posibilitatea identificarii dezvoltarii individuale a fiecarui copil prin consemnarea saltului evolutiv de la o etapa la alta a dezvoltarii.
  • Evaluarea psihologica reprezinta o baza obiectiva pentru a stabili un coeficient de dezvoltare a copiilor.
  • Testele dau posibilitatea diagnosticarii timpurii a diferitelor deficiente si tulburari comportamentale si directionarea catre specialisti (logoped, psihiatru, etc) care pot recomanda in timp util tratamente
  • Rezultatele obtinute in urma testarii pot constitui un prim stadiu pentru recomandarea unei consilieri sau psihoterapii a copilului cat si a intregii familii sau includerea lui intrun grup de dezvoltare personala.

 

Consiliere psihologica si psihoterapie pentru copii

 

  • Consilierea si psihoterapia ii ajuta pe copii intr-o varietate de moduri: primesc suport emotional, isi inteleg sentimentele si problemele, isi rezolva conflictele cu altii.
  • Modalitatile de lucru psihoterapeutic sunt neinvazive chiar foarte placute – mijloace de expresie: desen, modelaj, colaj, dramaterapie, joc de rol, miscare, dans.
  • Psihoterapeutul il conduce pe copil prin intermediul jocului si il acompaniaza pentru a-si gasi singur modalitatile de adaptare cele mai placute si mai accesibile propriei personalitati in formare.
  • Analiza, interpretarile si comunicarea evolutiei terapeutice se fac  intr-un cadru confidential, securizant si deontologic profesional.
  • Evolutia copilului in psihoterapie este comunicata parintilor si educatorilor.
  • Educatorii si parintii sunt implicati in demersul psihoterapeutic pentru furnizarea unor informatii utile pentru psiholog dar si pentru respectarea anumitor recomandari ale psihologului si facilitarea procesului terapeutic.
  • Psihoterapia este aplicata cu succes in timiditate, agresivitate, tristete, anxietate, stress, durere, traume (divortul parintilor, disparitia/decesul unui membru al familiei, bola incurabila a unui mebru al familiei etc.).
  • Agresiunea, minciuna, furtul, fuga, balbismul, ticurile, enurezisul sunt uneori neluate in seama de parinti sau de educatori dar aceste manifestari pot ascunde disfunctii care trebuie diagnosticate si apoi e necesar sa se urmeze un program specific de tratare.

 

Psihoterapie de grup cu copii

 

  • Se realizeaza prin tehnici de desen, modelaj, miscare, dans, creare de povesti si interpretare de roluri.
  • Pornind de la modalitati de lucru cu care copii sunt obisnuiti (desen, miscare etc.), ei sunt ajutati in demersul terapeutic sa experimenteze noi modalitati de comportament, noi atitudini, sa exprime ceea se simt si sa inteleaga care sunt responsabilitatile lor si ce se asteapta de la ei.
  • Grupul de dezvoltare personala este in acord cu trebuintele copilului: nevoia de comunicare, de joc, de interactiune, de relationare.
  • Grupul ofera posibilitatea experimentarii de noi atitudini, conduite, comportamente fara teama de risc.
  • Copiii sunt ajutati sa inteleaga de ce anumite comportamente nu sunt acceptate si cum se asteapta sa se comporte ei.
  • Nu li se impune nici un stil de comportament ci fiecare copil este ajutat sa se dezvolte in functie de particularitatile personale.

 

Consiliere pentru parinti

 

  • Procesul terapeutic al copilului este foarte strans legat de mediul in care el traieste: casa si gradininta, de aceea este recomandat sa se mentina o stransa relatie cu parintii atat in vederea acumularii de informatii relevante despre copii cat si pentru consilierea parintilor pentru asigurarea unui mediu adecvat de invatare si dezoltare a copilului.
  • Consilierea lor poate fi realizata in legatura cu problemele copiilor sau la cerere se poate face pentru a-i ajuta sa-si rezolve anumite probleme de familie pe care nu le mai pot gestiona singuri.
  • Exista foarte multe informatii legate de stadiile de dezvoltare a copiilor sau anumite reactii pe care parintii si educatorii nu stiu cum sa le interpreteze. Parintii pot afla despre ele in cadrul discutiilor specilizate. Psihologul poate veni in sprijinul parintilor prin furnizarea de informatii specifice despre diferite stadii de dezvoltare a copiilor sau stabilirea corecta a cauzelor anumitor reactii sau comportamente si alcatuirea unui demers de inlaturare a lor.

 

Consiliere si psihoterapie de familie

 

  • Sunt invitati toti membrii familiei.
  • Membrii familiei sunt ghidati de terapeut in a-si constientiza propriile trairi, imaginile de sine, perceptiile reciproce, gandurile si atitudinile nemarturisite pe care le au unii fata de altii.
  • Prin tehnici specifice de terapie membrii familiei ajung la o mai buna armonie cu sine si in relatiile cu ceilalti membrii ai familiei.

 

Psihoterapie cu grupul de parinti

 

  • Se realizeaza in grupul de parinti.
  • Vizeaza clarificarea problemelor cu care se confrunta parintii in legatura cu copii lor.
  • Ajuta constientizarea manierei in care dificultatile de la nivelul sistemului familial se reflecta asupra dezvoltarii copiilor.
  • Ajuta la diferentierea si delimitarea problemele de cuplu si individuale (personale) de relatia cu copii.
  • Parintii pot impartasi experientele pe care le-au avut cu proprii copii, cum au procedat si care au fost efectele.
  • Ei isi pot expune propriile pareri cu privire la o situatie exprimata de un cuplu parental. Totul are loc intr-un cadru profesionist care asigura gasirea unei solutii in acord cu specificul fiecarei familii, ideile si experientele fiind supervizate de psihoterapeut.

Mijloace de expresie

 

  • Desenul

Desenul liber sau tematic constituie o cale de evaluare a personalitatii in formare a copilului si problemelor sale emotionale, precum si a relatiilor sale cu familia, a traumelor pe care eventual le-a suferit, a nivelului de anxietate existeniala, a capaciatatilor si a dificultatilor de a se adapta la mediul social.

 

  • Modelajul

Copilul poate modela diferite materiale: plastilina, coca, lutul, nisipul ud. Modelajul ofera experiente kinestezice si tactile si stimuleaza creativitatea copiilor in realizarea diferitele constructii proprii.

Copilul are acces la propriile trairi, emotii, experiente trecute si prezente pe care le putem explora impreuna cu el si putem gasi modalitati de optimizare, de dezvoltare si de evolutie.

 

  • Miscarea si dansul

Ofera posibilitatea deblocarii corporale, copilul dobandind astfel flexibilitate in miscari.

Impulsurile, conflictele, sentimentele pot fi exprimate astfel intr-o varietate de moduri.

 

  • Jocurile de rol, dramaterapia, teatrul

Copiii sunt foarte obisnuiti sa joace, sa inveteze povesti sau sa interpreteze personaje.

Scenariul metaforic ajută la developarea unor probleme ale copilului, oferindu-i posibilitatea unei transformări spontane, deblocarea resurselor şi depăşirea dificultăţilor.

Invingerea timidităţii şi căpătarea unei reale asertivităţi precum si o buna relationare cu cei de varsta lui se pot realiza prin dramaterapie.

Modul in care ei fac toate aceste lucruri ne ajuta sa ii intelegem mai bine si sa gasim cai de accces mai usoare spre propriile lor dificultati de adaptare, relationare, si chiar spre conflictele inconstiente.

Problemele ascunse, neconstientizate, reprimate sau negate sunt exprimate intr-o maniera simbolica – in creatiile artistice ale copilului

Personajele unei povesti inventate dramatizate sau desenate sunt investite cu semnificatii, emotii, sentimente si ganduri pe care copilul le traieste in legatura cu evenimentele vietii sale.