Sanatate si eficienta in organizatii cu Ozon Corner

Misiunea Ozon Corner: dezvoltarea personala

Suntem alaturi de dvs in procesul dificil de descoperire personala si de atingere a unui nivel superior de gestionare a resurselor personale, a starilor emotionale si a problemelor cu care se confrunta angajatii.

Astazi, in organizatii, exigentele sunt foarte mari, dead-line-urile sunt foarte numeroase, cumulul de functii si de sarcini depasesc limita indeplinirii lor cu succes, astfel ca tensiunile incep sa cresca foarte mult, gestionarea propriilor abilitati nu mai poate fi realizata cu succes si eficienta activitatii profesionale are de suferit. Consecinta o reprezinta situatiile in care angajatul este atat de ocupat de slujba, incat nici nu mai reuseste sa se relaxeze. Simte cum, putin cate putin, il cuprinde o stare de anxietate si de incordare.

Chiar si propriile conflicte interioare nesolutionate, agresivitatea, sentimentele de inferioritate, dorinta de a fi apreciat sau de a avansa in cariera cu orice pret, etc. declanseaza conflicte in organizatii, pot duce la scaderea eficientei in munca si la o comunicare deficitara in interiorul echipei.

Propunem astfel un program de dezvoltare personala si asistare a angajatilor care cuprinde servicii de consiliere, psihoterapie si coaching pentru acestia. Specialistul care acorda aceste servicii este un psiholog-psihoterapeut cu experienta in lucrul cu angajatii din organizatii. El va functiona ca un ghid in procesul de autodescoperiere, insanatosire, implinire personala si functionare optima in conditiile existente in compania pentru care lucreaza.

 

Cui se adreseaza programul

Angajatilor care simt ca nu reusesc sa utilizeze potentialul lor asa cum si-ar dori sau care doresc sa se dezvolte; managerilor si profesionistilor care au nevoie sa cunoasca mai bine oamenii pe care ii coordoneaza, sa dobandeasca abilitati de comunicare, mediere, negociere, decizie, organizare, etc ; celor care doresc sa-si dezvolte creativitatea, sa comunice si sa relationeze mai bine cu colegii si sefii, sa-si imbunatateasca performantele profesionale sau doar sa traiasca mai bine viata profesionala.

 

Ce este consilierea?

Consilierea se concentreaza pe aspecte privind autocunoasterea si dezvoltarea optima a resurselor proprii. Se adreseaza in special persoanelor sanatoase aflate in dificultate sau celor care vor sa-si imbunatateasca relatiile cu ceilalti. Consilierul il ajuta pe client sa controleze o situatie de criza si il asista in gasirea unei solutii la problema cu care se confrunta.

 

Ce este psihoterapia?

Psihoterapia vizeaza tranzitia de la o stare disfunctionala la o stare functionala. Relatia psihoterapeut-client este utilizata sistematic in scopul producerii unor modificari pozitive in modul de a gindi, a simti si a se comporta al unui individ.

 

Cand stim ca ar trebui sa incepem o consiliere/psihoterapie

  • Suntem in conflict cu noi insine
  • Esuam in a lega relatii satisfacatoare in viata personala si profesionala
  • Parcurgem crize existentiale (divort, pierderea unei persoane dragi, maladii grave)
  • Simtim o acuta lipsa de sens in viata noastra
  • Ne dorim o schimbare dar nu ne-o putem reprezenta inca
  • Asteptarile noastre legate de viitor sunt sumbre, pesimiste
  • Intampinam dificultati de adaptare la schimbare
  • Anumite lucruri se repeta cu regularitate in viata noastra (relatiile noastre se termina in acelasi fel, se intampla sa avem acelasi tip de sef etc)
  • Avem ganduri si reactii care ne surprind si in care nu ne mai recunoastem pe noi insine
  • Dezvoltam simptome (atacuri de panica, fobii, insomnii, depresii etc)

 

 

Beneficii ale consilierii si psihoterapiei:

 

  • o maniera noua si originala de a gandi, care te va face sa privesti lumea cu alti ochi
  • o mai buna comunicare cu tine insuti si cu ceilalti
  • o intelegere profunda a modului in care functionam, atat noi, cat si ceilalti
  • o adaptare superioara la realitate
  • dezvoltarea creativitatii si a intuitiei, prin stimularea interactiunii cu inconstientul
  • cresterea tolerantei la stress
  • disparitia simptomelor
  • o viata plina de sens

Durata acompanierii poate fi cumprinsa intre 6 luni si cativa ani. De asemenea, daca frecventa sedintelor este mai mare si beneficiile sunt insa mai mari, ele extinzandu-se mult dincolo de disparitia simptomelor.

 

Exemplu/studiu de caz:

Monica, angajata a unei companii multinationale, a divortat de curand. Ea este director al unui department de doi ani. Din cauza problemelor personale ea nu mai are rezultate stralucite: nu se poate concentra, este in permanenta agitatie, uita de dead-line-uri, simte ca ii scapa lucrurile de sub control, nu se mai recunoaste. Spune ca inainte era foarte organizata, nu ii scapa nimic din vedere, ca avea o capacitate foarte buna de coordonare si era foarte apreciata. Se pare ca neintelegerile cu sotul care au sfarsit prin divortul, din ultima etapa a vietii ei, au afectat-o foarte mult.

Ea a parcurs un proces terapeutic de aproape un an de zile cu o frecventa de o data pe saptamana.

Rolul terapiei: descarcare emotionala, intelegerea situatiei actuale, acceptarea noului statut (divortata), disponibilitate afectiva mai mare pentru rezolvarea situatiilor conflictuale de la serviciu, mai mare atentie si concentrare, mai mare capacitate de efort, dobandirea capacitatii de a-si regandi viata personala si profesionala.

 

 

Ce este Coaching-ul

Este un parteneriat pentru eficienta si echilibru dinamic si presupune o relatie profesionala speciala, menita sa ajute clientul in stabilirea scopurilor si a implementarii unui plan de actiune specific, urmat de feedback. In timp conduce la obtinerea unor rezultate extraordinare, cu adevarat definitorii si pline de sens pentru el.

Punctul central este dezvoltarea abilitatilor necesare implementarii unui plan individual de actiune si nu vindecarea emotionala a clientului. Coachingul incurajeaza persoana sa invete din greselile din trecut, sa-si asume responsabilitatile din prezent si mai ales sa isi creeze propriul viitor.

Coaching-ul este utilizat cu succes atunci cand problemele emotionale nu sunt de o intensitate crescuta, pentru ca altfel nu are un efect vizibil. Este ca si cum ai dori sa cladesti o casa pe nispuri miscatoare. Ajungi sa investesti mult si in final se darama totul. Aceasta practica poate fi tradusa prin sumele enorme pe care companiile le investesc in training-uri si programe de coaching pentru angajati si in final nu au nici un rezultat.

 

Coaching-ul poate ajuta la:

  • clarificarea a ceea ce persoana vrea sa obtina
  • elaborarea planurilor de actiune
  • depasirea obstacolelor care se interpun in calea succesului personal
  • crearea unuiu echilibru mai bun in viata de zi cu zi
  • invatarea de tehnici simple si foarte eficiente de dezvoltare pentru a obtine excelenta actiunile intreprinse
  • schimbarea comportamentelor si aobiceiurilor nedorite sau nesanatoase
  • imbunatatirea relatiilor cu ceilalti
  • gestionarea stressului
  • invingerea propriilor credinte limitative
  • cresterea motivatiei si propria dezvoltare

 

Principalele beneficii

  • o perspectiva mai larga asupra propriei persoane, a relatiilor cu ceilalti si asupra organizatiei
  • stabilirea unei directii clare de dezvoltare
  • stabilirea obiectivelor si definirea prioritatilor
  • imbunatatirea performantelor
  • cresterea eficientei
  • depasirea blocajelor interne si eliminarea conduitelor de esec
  • imbunatatirea capacitatii decizionale
  • dezvoltarea abilitatilor de comunicare si interelationare
  • un mai bun management al timpului
  • un mai bun management al crizelor
  • obtinerea unui echilibru in toate aspectele vietii

 

Coaching-ul poate fi o continuare a psihoterapiei sau a consilierii.

Exista multi psihologi care afirma ca practica coaching-ul dar de fapt in intalnirea one-to-one se vorbeste foarte mult despre problemele personale ale angajatului. Asta pentru ca nu se poate face o demarcatie stricta intre personal si professional.  Problemele personale nerezolvate pot afecta viata profesionala.

 

Studiu de caz.

Mihai, 33 de ani, de curand avansat ca Director de Marketing, a inceput un program de coaching deoarece a observat dificultati majore in relationarea cu angajatii subordonati si nu reusea sa finalizeze proiectul din acel moment.
Mihai era o persoana responsabila, ambitioasa si dinamica, insa nu foarte organizata. Nu se descurca sub presiunea timpului si nu reusea sa le solicite subordonatilor sarcini clare de urmat, starnind confuzie. Comunica foarte rar cu angajatii iar cand o facea era foarte eliptic.
In sedintele de coaching, Mihai a descoperit ca se comporta fata de subordonatii sai ca un sef autoritar, cateodata agresiv verbal, nestiind sa exprime foarte clar ceea ce doreste sa realizeze ceilati.

Cele mai frecvente aspecte abordate in coaching: grad scazut de satisfactie profesionala, incoerenta/ineficienta in luarea deciziilor, management deficitar al timpului, anxietate, incapacitate de gestionare a sarcinilor zilnice

Echipa de specialisti

Irina Dracea este psiholog cu drept de libera practica, atestat de Colegiul Psihologilor din Romania. Are o experienta de 3 ani in Resurse Umane intr-o banca cu capital strain unde a sustinut traininguri de Comunicare, Implicatii psihologice in vanzari si negocieri, Asertivitate, Management al Conflictelor si al Stresului. Are, de asemenea, o experienta de cinci ani in psihoterapie si grupuri de art-terapie si dezvoltare personala. S-a format in NLP, Coaching si Psihoterapie atat in Romania cat si in Franta. In prezent, sustine grupuri de dezvoltare personala, psihoterapie si crede in capacitatea omului de a se dezvolta, de a atinge un nivel superior de autocunoastere si dezvoltare personala.

 

Teme optimizate

 1. Cum poti deveni o persoana mai asertiva?

In anumite situatii te simti blocat, nu poti spune ceea ce gandesti sau nu ai suficient curaj sa vorbesti atunci cand propria opinie difera de cea a interlocutorului. Esti provocat sa cedezi chiar daca nu esti de acord cu celalalt.

Prin intermediul programului Ozon Corner poti afla ce anume te determina sa actionezi astfel. Ai ocazia sa aflii de ce anume ai nevoie pentru a te relationa adecvat indiferent de modul de a se comporta al partenerului de discutie. Poti creea o reteta proprie de urmat pe care sa o aplici in astfel de cazuri.

2. Cum poti gestiona mai bine stress-ul

Intr-o organizatie in care exigentele sunt foarte mari, dead-line-urile sunt foarte

apropiate, cumulul de functii si de sarcini este mare, tensiunile incep sa cresca foarte mult, gestionarea propriilor actiuni nu mai poate fi realizata si eficienta activitatii profesionale are de suferit.

Stresul este o noţiune deseori greşit înţeleasa – frecvent utilizata, rareori corect. Cunoaşterea şi gestionarea unui nivel optim de stres ca sursa de dezvoltare şi creştere poate reprezenta o competenţa esenţiala pentru succesul profesional. De asemenea, cunoaşterea şi utilizarea eficienta a unor tehnici de reducere a stresului excesiv la nivel propriu şi la nivelul echipei, poate contribui în mod semnificativ la menţinerea unei performanţe pe termen lung.

Poti ajunge sa intelegi mai bine motivele care duc la acumularea unei stari de agitatie si stress.

Vei invata metode de relaxare si de gestionare a stress-ului.

Ai posibilitatea sa obtii ajutor in alegerea unui stil de viata mai putin stressant.

3. Cum iti poti dezvolta inteligenta emotionala?

Inteligenta emotionala este o resursa a fiecaruia dintre noi. Prin intermediul insotirii de un specialist in Ozon Corner, poti gasi modalitati de actiune pentru a avea acces la inteligenta emotionala si a o dezvolta.

Inteligenta emotionala este o resursa importanta care te ajuta sa-ti gestionezi emotionalitatea in diferite situatii de viata.

4. Cum poti gestiona mai bine timpul si cum poti prioritiza actiunile

De foarte multe ori esti asaltat de o multime de activitati pe care trebuie sa le indeplinesti. Ai termene limita si, nu de putine ori, esti in situatia de a nu mai putea rezolva cu succes o parte din activitati sau de a renunta la cele care au un rol important in viata ta.

Prin insotirea, acordata in cadrul programului Ozon Coner, ai ocazia sa inveti cateva dintre strategiile de a planifica optim propriile activitati dar si de a le duce la bun sfarsit.

5. Sprijin in conflictele cu colegii

Conflictele cu colegii tai pot fi deosebit de serioase, intrucat pot determina probleme de sanatate, ce variaza de la simptomele fizice minore, la epuizare sau uneori chiar sinucideri.

E usor sa pui conflictele de la locul de munca pe seama problemelor ce tin de personalitatea unuia sau a altuia, insa adesea rezolvarea acestora tine mult si de specificul interactiunii din acel mediu profesional. De aceea, ar fi util pentru toate partile implicate sa fie identificat atat modul in care interactiunea umana moduleaza amplificarea sau stingerea unui conflict, cat si care e rolul jucat de procesele implicate in izbucnirea conflictului.

O persoana situata in afara zonei de conflict poate sa ofere o privire obiectiva atat

asupra felului in care comunica partile implicate in conflict, asupra gradului in care

fiecare reuseste sa se puna in pielea celuilalt sau sa incerce sa transforme in mod proactiv

acele procese ce stau in calea unei interactiuni functionale.

O opinie nepartinitoare poate sa-ti fie de folos si atunci cand constati ca modul in

care comunici cu prietenii sau colaboratorii poate genera conflicte repetate.

 6. Marketing profesional si hobby-uri

Promovarea propriei imagini sub aspectul expertizei profesionale (Self marketing

și un bun branding personal devin tot mai importante pentru o carieră de succes. Hobby-

urile, pe lângă faptul că facilitează necesarul echilibru între viața profesională și viața

personală, încep să se fie utilizate ca indicator al atractivității serviciilor oferite de

profesioniști (ele fiind apreciate ca expresie a potrivirii naturale a persoanei cu

acestea).

Includerea hobby-urilor în autoprezentare începe să se impună ca un mod subtil

de autopromovare practicat mai ales în carierele de succes.

Specialiștii în dezvoltarea carierei pot acompania profesioniștii (atât în stadiul de

novice cât și în stadiul de expert) în necesarul demers de dobândire/perfecționare a abilităților specifice pe care le antrenează gestionarea propriei imagini.

Programele concepute în acest scop includ strategii, tehnici și instrumente de

identificare/conștientizare și definire comprehensivă a mărcii personale, de identificare și

exersare a unor practici eficiente de self-marketing și branding personal (inclusiv

dezvoltarea hobby-urilor relevante și includerea lor în imaginea promovată) și de

detectare a efectelor specifice ale utilizării lor asupra succesului în carieră și asupra stării

personale de bine.

7. Care este rolul meu in echipa

O tendință actuală în viata profesionala o reprezinta deplasarea focalizării de la

activitatea (și experiza) individului la activitatea (și performanța) de grup (echipă). Abilitatea de a colabora cu membrii unei echipe implică atât evaluarea contribuției

personale la realizarea unui obiectiv comun cât și o fină cunoaștere a rolurilor membrilor

echipei – mai ales a acelor roluri care sunt congruente cu abilităţile personale şi expertiza

profesională.

Tot mai mulți profesioniști (din orice domeniu) recurg la serviciile de consiliere și

consultanță pentru carieră în scopul de a-și identifica și dezvolta abilitățile care

optimizează capacitatea de a funcţiona în mod eficient ca membru al unei echipe.

Programele oferite de aceste servicii includ clarificarea elementului cheie al

tendinței personale de asumare a rolurilor în echipă (personalitatea, activitatea sau stilul

de gândire) și exersarea unor strategii/tehnici de interacţiune pozitivă (facilitarea

reciprocă, schimbul de resurse, comunicarea eficientă, gestionarea constructivă a conflictelor de rol).